602 737 791

Michelin

Pneumatiky předního gumárenského výrobce s ikonickým maskotem jsou známé svou neochvějnou kvalitou, vysokou spolehlivostí a unikátním know-how zakořeněným v 19. století. Pojďte s námi objevit nejzajímavější produkty a nejdůležitější momenty vývoje legendární francouzské značky pneumatik.

Michelin

Dceřiné společnosti: BF Goodrich, Kormoran, Sebring, Kleber

Prodávané typy: Osobní, užitkové, nákladní, zemědělské, MPT-EM a bagry, motocyklové

Třída: Premium

 

Snad nejznámější značka pneumatik zásadně ovlivňuje svět automobilů již více jak 100 let. Francouzský Michelin vždy určoval tempo vývoje a svými inovacemi několikrát proměnil vnímání mobility jako takové. Kromě kvalitních pneumatik totiž nabízí vždy něco navíc – od kvalitního servisu, průvodců nejen pro motoristy až po ekologické vnímání průmyslu.

 

Michelin & Cie

Společnost Michelin založili na popud své matky bratři André a Édouard Michelinové roku 1889 na základech rodinné firmy, která se původně věnovala výrobě zemědělských nástrojů a zčásti gumárenských produktů. Ve víře v úspěch gumárenského průmyslu začali vyrábět obutí pro kola, a především brzdové destičky ke kočárům s anglickým názvem „The Silence“, který predikoval jejich ambice stát se součástí světového trhu.

   

André a Édouard Michelin

 

Významné inovace

Od svých počátků je značka Michelin známá svými revolučními inovacemi. Ta první přišla hned dva roky po založení firmy. Édouard Michelin vylepšil vynález Johna Dunlopa a díky tomu roku 1891 spatřil světlo světa první odnímatelný plášť pro jízdní kola. Do té doby bylo standardem pláště na ráfek kola lepit – efektivní řešení se stávalo nepohodlným v případě defektu, protože výměna trvala kvůli nutnosti schnutí lepidel nepřiměřeně dlouho a vyžadovala odborný zásah. S vyměnitelným pláštěm se rapidně zkrátila doba opravy poškozeného obutí. Zrodila se moderní pneumatika tak, jak ji známe dnes. V praxi se ověřila v podstatě okamžitě – první francouzská cyklistická hvězda Charles Terront díky ní vyhrál závod Paris-Brest-Paris s náskokem více jak 8 hodin oproti svým soupeřům.

   

 

První pneumatiky pro automobily a celosvětová expanze

V 90. letech 19. století se Michelin začal angažovat v rychle rostoucím automobilovém průmyslu. Své inovace ze světa plášťů pro jízdní kola aplikoval na automobily a roku 1895 vybavil vůbec poprvé v historii automobil pneumatikami. Přestože jimi opatřené vozidlo závod Paris-Bordeaux-Paris nevyhrálo, dveře pro moderní automobilové pneumatiky byly otevřeny. Jejich spolehlivost, bezpečnost a zejména komfort z jízdy byly totiž ve své době bezkonkurenční.

Moderní vzhled dostaly pneumatiky Michelin v roce 1899, kdy jimi belgický závodník a konstruktér Camille Jenatzy vybavil svůj elektromobil, ve kterém jako první na světě překonal na silnici rychlost 100 km/h.

Do světa expandovala značka v roce 1906 – první továrnu za hranicemi Francie založila v italském Turínu, o rok později expandovala do USA (New Jersey) a v roce 1911 do Británie (Londýn).

Postupem času se automobily stávaly stále těžšími a dosavadní konstrukce pneumatik jim už nestačila. Michelin na situaci reagoval šestiletým vývojem a roku 1937 představil první pneumatiku s železnou konstrukcí.

 

Radiální pneumatiky X – revoluce, expanze, sport

O necelých deset let později uvedla značka na trh jednu z nejzásadnějších inovací světa pneumatik vůbec – radiální pneumatiku. Její konstrukce s kordovými vlákny orientovanými kolmo na patní lana pneumatiky vydržela dva až čtyřikrát déle než běžné obutí své doby. Patent na radiální pneu získal Michelin roku 1946 a okamžitě jej aplikoval na pneumatiku označenou Michelin X.

Potenciál nové radiální technologie rychle rozpoznal Francois Michelin (vnuk zakladatele společnosti) a v první polovině 50. let jej díky znalosti trhu a poválečné ekonomické situace dokázal využít k vybudování neochvějné pozice značky Michelin jako světového lídra pneumatikářského průmyslu.

Podpora radiálního obutí X, díky kterému začal Michelin dominovat světovému trhu s pneumatikami, s sebou přinesla řadu důležitých změn. Jednou z nejdůležitější bylo uvědomění si zásadní role výzkumu v oboru, které odstartovalo sérii budování výzkumných laboratoří Michelin. V roce 1965 tak zahájilo svou činnost první výzkumné a testovací centrum v Ladoux ve Francii, následovala centra ve španělské Almeríi, Laurens ve spojených státech nebo v Otě v Japonsku. Další vlny expanze následovaly i v 70. (USA), 80. a 90. letech (Asie, Východní Evropa), kdy značka založila své pobočky takřka po celém světě.

Radiální pneumatiky Michelin X měly na svědomí také návrat značky do světa sportu. Od vývoje pneumatik pro závodní stroje odstoupila společnost v roce 1912, nicméně po nečekaném vítězství jejich radiálních pneu X ve 24hodinovém závodě Le Mans v roce 1951 znovu objevila kouzlo závodních tratí. Radiální konstrukce pneumatik rychle pronikla do všech disciplín a v každé prokazovala bezkonkurenční výkon.

V následujících letech sklidila značka řadu úspěchů na závodním poli včetně vítězství s týmem Alpine-Renault na prvním mistrovství světa v rallye v roce 1973. Ve stejném roce pak založila oddělení motosportu a další vítězství na sebe nenechala dlouho čekat. Pneu Michelin se začalo umisťovat na prvním místech soutěží, jako byli Formule 1 nebo MotoGP.

 

Největší inovace od roku 1945

Od představení radiálních pneumatik X uplynulo bezmála osmdesát let, než Michelin představil další revoluční koncept – pneumatiku Michelin UPTIS. Obutí 100% odolné vůči propíchnutí – její konstrukce totiž nepočítá se vzduchem, a tak ani píchnout nejde. Zdá se, že defekty pneumatik jak je známe budou snad v dohledné době minulostí. Inovace zároveň zásadně eliminuje potřebu náhradních pneumatik a nutných sad na opravu.

 

Akvizice

Růst značky a upevňování pozice na trhu je v ekonomickém světě neodmyslitelně spojen s akvizicemi. Pro Michelin přišel tento okamžik na počátku 80. let. První z akvizic bylo převzetí patronátu nad tehdy uvadající značkou Kleber v roce 1981. Nevyvratitelnou pozici na americkém trhu si společnost získala akvizicí klasické značky Uniroyal-Goodrich v roce 1990 a následně se soustředila na růst v Evropě, kdy roku 1995 získala polskou značku Stomil Olsztyn nebo Taurus v Maďarsku roku 1996.

 

Michelin za Velké války

Díky úspěšné expanzi zaměstnával Michelin na začátku první světové války více než 3 500 mužů, kteří byli povoláni do zbraně. Kvůli tomu musel nejen redukovat výrobu, ale také ji přizpůsobit politické situaci. Kromě pneumatik a kol vyráběla společnost také spacáky, stany, hrnky a řadu dalších produktů spojených s gumárenským průmyslem.

Vizionářští bratři Michelinové pevně věřili, že válka bude vyhrána vzduchem. Část své výroby proto přeorientovali na výrobu letadel a díky jejich iniciativě vznikla také první betonová přistávací dráha na světě – aby jejich letadla Brequet, kterých za první války vyrobili na 2 000 kusů, mohla vzhlédnout za každého počasí.

   

 

Automobil pro všechny

Stejně jako v USA, Británii nebo Německu i ve Francii rostla v meziválečném období poptávka po jednoduchém automobilu pro každého. Zatímco za hranicemi se otázku snažili vyřešit výrobci jako Ford, Volkswagen nebo Mini, ve Francii se jí ujali bratři Michelinové ve spolupráci se značkou Citroën. Respektive Michelin převzal patronát nad automobilkou Citroën, do vedení dosadil Pierra Michelina a Pierra Boulangera. Oba muži začali pracovat na minimalistickém motorovém vozidlu, které by si mohl dovolit každý. Přestože první výzkumy trhu v souvislosti s kompaktním automobilem provedli už v roce 1922, jednoduchý, všestranný, lehce ovladatelný, a především ekonomický automobil 2CV představili až roku 1948 a na trh jej uvedli o rok později.

   

 

Ikonický maskot

Na konci 19. století vznikl jeden z nejznámějších maskotů na světě, muž z pneumatik – Bibendum, známý též jako Michelin Man nebo Michelin Tire Man. Na základě představy bratrů Andrého a Édouarda jej ztvárnil v roce 1898 Marius Rossilion, známý jako O´Galop, a stejného roku se nový maskot poprvé představil i veřejnosti na Světové výstavě automobilů v Paříži (Mondial de l'automobile de Paris Paris Motor Show). V různých obměnách jej značka Michelin používá dodnes. A není divu proč – Michelin Man stále fascinuje. Důkazem je jeho zvolení za nejlepší logo století v roce 2000.

   

 

Michelinský průvodce

Značka Michelin vždy nabízela něco navíc a její věhlasný průvodce je toho důkazem. V době automobilového průkopnictví byla jízda autem nefalšovaným dobrodružstvím a bratři Michelinové si dobře uvědomovali potřeby svých zákazníků. Na přelomu století proto vydali svého prvního michelinského průvodce. Od roku 1900 tak provází motoristy na cestách červená brožura s názvem Guide Michelin. Původně obsahovala technická doporučení týkající se údržby a oprav pneumatik stejně jako informace o autoservisech, čerpacích stanicích nebo hotelích.

O deset let později sestavili bratři první mapu pro řidiče jako doplněk průvodce a v roce 1926 přibyla k celku ještě Hvězda vynikajících jídel (Étoile des bonnes tables) – dnes již legendární hodnocení restaurací pro gurmány a profesionály.

Michelinskou navigační sadu pro motoristy uzavírají cestovní ukazatele a milníky. Michelin je začal vyrábět na konci první světové války a produkoval je až do konce 70 let 20. století. Jejich cílem bylo ještě více zefektivnit průvodce a usnadnit jízdu zejména dálkovým řidičům.

   

 

Udržitelnost

Gumárenský průmysl obecně není šetrný k životnímu prostředí. Ekologickou otázkou své výroby a svých produktů se Michelin začal zabývat relativně brzy – v 90. letech, kdy „zelená politika“ nebyla tak výrazná, jako dnes. Již roku 1991 představil na Světové výstavě automobilů v Paříži svůj koncept Zelené pneumatiky (Green Tire). Přimíchal do ní větší podíl siliky, což mělo za následek výrazné snížení valivého odporu, spotřeby paliva i emisí CO2 – svou první ekologickou pneumatiku pojmenoval MXN (N for Nature). Po dalších dvou letech vývoje představila značka eko pneu Michelin Energy.

 

Budoucnost?

Způsob dopravy se v budoucnosti jistě změní. Jak? To zatím nevíme. Michelin za tímto účelem začal na přelomu milénia pořádat setkání s názvem Challenge Bibendum. Pravidelně se na něm potkávali největší hráči segmentu mobility – od výzkumných organizací přes výrobce až po spotřebitele. Svou povahu setkání zásadně změnila v roce 2017, kdy se proměnila v Movin’on by Michelin a stala se světovým summitem pro udržitelnost mobility.

V souvislostí s rychle se měnící kvalitou životního prostředí si společnost Michelin uvědomuje nutnost jednat okamžitě. Spoléhá se při tom primárně na své výzkumné oddělení. Plní a rozšiřuje své závazky v souvislosti s rozvojem vodíkového průmyslu, který je šetrnější zejména k ovzduší, do kterého vypouští menší množství skleníkových plynů. Příkladem může být projekt Mission H24, který se soustředí na vývoj vodíkového sportovního vozu nebo vývoj elektrického závodního motocyklu MotoE.

 

Naše tipy na nejlepší pneu Michelin z naší nabídky

 

Celoroční pneumatiky pro osobní automobily

 

MICHELIN CROSSCLIMATE 2

Celoroční pneumatiky Michelin Crossclimate 2 se právem chlubí titulem nejlepších celoročních pneumatik současnosti, který jim udělil britský magazín Tyrereviews v roce 2021. Díky využití špičkových technologií se v testovaných jízdních vlastnostech nejenže vyrovnají běžným sezónním pneumatikám, v mnohém je i předčí. Jejich výraznou předností je vysoký kilometrový nájezd, který je dle nezávislých testů přibližně o 6 000 km vyšší než u ostatních porovnávaných pneumatik.

Vybaveny jsou řadou technologií, které jim zaručují prémiové vlastnosti a jejich uchování i během postupujícího opotřebení:

MaxTouch optimalizuje uspořádání dezénových bloků, díky kterému pneumatiky dobře rozkládají síly při brzdění, akceleraci i zatáčení a jejich vzorek tak ubývá rovnoměrně. Jejich kilometrový nájezd je tak průměrně vyšší o 25 % oproti ostatním celoročním plášťům.

Cool Running snižuje spotřebu paliva i baterie u elektromobilů pomocí pružnější bočnic. Během brzdění, manévrů i akceleraci pláště s touto technologií spotřebovávají méně energie a přispívají k úspoře paliva i baterie elektromobilu.

EverGrip zaručuje jízdní vlastnosti totožné s jízdními vlastnostmi nové pneumatiky po celou dobu užívání až do limitu jejího zákonného opotřebení. Poskytují ji speciální směs inovativních polymerů s vysokým podílem siliky spolu s vertikálními podélnými drážkami. Pneumatiky Michelin Crossclimate 2 díky tomu nabízejí skvělou trakci, ovladatelnost a hladký odvod vody i při minimální hloubce dezénu 1,6 mm. S postupujícím opotřebením se drážky a lamely navíc rozšiřují a tím kompenzují úbytek hloubky dezénu.

 

Zimní pneumatiky pro osobní automobily


MICHELIN PILOT ALPIN 5

Prémiové zimní pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5 jsou pravděpodobně tím nejlepším, co na zimu můžete obout. Chlubí se vysokou životností, nižší spotřebou paliva a skvělým záběrem za mokra i na sněhu. Díky designové úpravě bočnic se stylovým sametovým efektem nabízí kromě dokonalého výkonu také dokonalý vzhled. Není divu, že se jedná o prvomontážní volbu předních světových výrobců vysokovýkonných vozidel.

Oproti svému už tak skvělému předchůdci zvýšily o 15 % svou odolnost proti aquaplaningu a o více než 10 % snížily své opotřebení. Lepší jízdní vlastnosti na sněhu jsou také znatelné. Vhodné jsou zejména pro sportovní a výkonné prémiové vozy.

Design pneumatik Michelin Pilot Alpin 5 disponuje unikátním prořezáním s šípovým designem, který vykazuje skvělou přilnavost na každém povrchu a jeho vysoké drážky zajišťují okamžitý odvod vody a skvěle zabraňují aquaplaningu.

Pryžová směs nejnovější generace obsahuje nový funkční elastomer, který pružnost a silnou přilnavost zimních pneumatik Pilot Alpin 5 posouvá na novou úroveň. Díky tomu vykazují i za velmi nízkých teplot kratší brzdnou dráhu při jízdě v náročných zimních podmínkách.

 

Letní pneumatiky pro osobní vozy

 

MICHELIN PRIMACY 4

Letní pneumatiky Primacy 4 jsou vlajkovou lodí letního obutí Michelin. Vynikají důrazem na vysokou bezpečnost, vykazují skvělé brzdné vlastnosti na mokrém povrchu i při pokročilém opotřebení a jejich kilometrový výkon je bezkonkurenční.

Obutí Michelin Primacy 4 nabízí výjimečné jízdní vlastnosti, které se projeví zejména při brzdění za mokra – v porovnání s ostatními letními pneumatikami mají až o 2, 8 m kratší brzdnou dráhu. Drážky dezénu poskytují efektivní odvod vody i při opotřebování až na 2 mm, jejich větší počet a celkové rozložení bloků, nabízí až o 22 % větší styčnou plochu než předešlé modely řady Primacy. Opotřebení sleduje speciální indikátor, který dokáže včas upozornit na nutnost výměny.

Pneumatiky Michelin Primacy 4 excelují také v kilometrovém nájezdu. Díky odolné běhounové směsi najedou průměrně o 18 000 km více než ostatní letní pneumatiky pro osobní automobily

 

 

 

MICHELIN E PRIMACY

Letní pneumatiky Micheline E Primacy jsou obutím s nejnižším valivým odporem ve své kategorii. Navrženy jsou speciálně pro elektrická a hybridní vozidla, jejich dezén patří mezi 1 % nejúspornějších dezénů vůbec a kladné body sbírají i v oblasti bezpečnosti, kdy se řadí mezi 30 % nejbezpečnějších produktů na evropském trhu prémiových pneumatik.

Výjimečně nízký valivý odpor nejúspornějších pneumatik pro elektromobily Michelin E Primacy zajišťuje speciální směs pryže Energy Passive a technologie EnergyAirShield a CoolRunning, které efektivně zvyšují energetickou účinnost a prodlužují dojezd na jedno nabití baterie až o 7 %.

Maximální bezpečí na mokrých cestách zajišťují drážky ve tvaru U, které perfektně odvádějí vodu. Rovnoměrné opotřebení běhounu má na starosti technologie MaxTouch. Nejen díky tomu poskytují pneumatiky pro elektromobily Michelin E Primacy i po 30 000 km jízdy kratší brzdnou dráhu, než je stanoveno legislativními limity pro nové pneumatiky.

 

Zimní pneumatiky pro VAN

MICHELIN AGILIS ALPIN

Zimní pneumatiky pro užitková vozidla Michelin Agilis Alpin zaručují optimální kontrolu nad vozidlem a bezproblémovou mobilitu na zasněžených vozovkách díky vynikajícímu záběru a akceleraci na sněhu.

Jejich speciálně navržený dezén s otevřenými rameny a hloubkovými lamelami nabízí skvělou ovladatelnost za sucha i na sněhu. Technologie Durable Contact Patch vyvinutá pro nákladní pneumatiky zvětšuje kontaktní plochu pryže s vozovkou o 27 %, čímž zvyšuje také přilnavost na ledu. Technologie Stabiligrip s 3D lamelami a samoblokujícími dezénovými bloky zase poskytuje přesnější odezvu při řízení.

Odolnost proti proražení zvyšují speciální ochranné bloky na bočnicích. Životnost ještě více posiluje pryž odolná proti oděru – vychází totiž z technologie vyvinuté pro robustní nákladní pneumatiky. To vše zvyšuje celkovou životnost VAN pneumatiky Michelin Agilis Alpin minimálně o 10 % oproti průměrným zimním pneumatikám.

 

Letní pneumatiky pro VAN

MICHELIN AGILIS 3

Letní užitkové pneumatiky Michelin Agilis 3 nabízejí ekologicky i ekonomicky šetrný design, dlouhotrvající bezpečnost a skvělou životnost.

Zvyšování ekologické šetrnosti jde ruku v ruce se snižováním nákladů a energetickou, a tedy i ekonomickou výhodností. Pneumatiky Michelin Agilis 3 jsou lehčí a mají nízký valivý odpor, díky čemuž spotřebovávají výrazně méně paliva a produkují významně nižší hodnoty CO2.

Zároveň zaručují vysokou bezpečnost pro řidiče i pro náklad. Díky využití technologie EverGrip mají vynikající přilnavost i brzdné vlastnosti na mokrém povrchu. Drážky ve tvaru U mají kolmější stěny, díky kterým se v okamžiku, kdy je pneumatika opotřebována na 2 mm, zvýší poměr prořezaných ploch, které zajišťují efektivní odvod vody. Jejich přilnavost k mokrému povrchu ještě více zvyšuje směs s vyšším poměrem sazí a siliky.

Vysoká odolnost a dlouhotrvající životnost jsou samozřejmostí. Kilometrový výkon pneumatik Michelin Agilis 3 je až o 7 % vyšší oproti předchozí generaci, speciální ochranné štíty chrání bočnice před poškozením, inovativní směs pryže má větší odolnost proti oděru a patentované odvaděče kamínků ještě více zvyšují ochranu pneumatik tím, že zabraňují zachytávání kamínků v běhounu, čímž prodlužují jeho životnost.

 

Nákladní pneumatiky

 

MICHELIN X LINE ENERGY Z

Nákladní pneumatiky Michelin z řady X Line Energy byly vyvinuty tak, aby splňovaly požadavky běžné silniční dopravy, a zároveň zajistily co nejnižší náklady na provoz. Disponují tedy skvělým kilometrovým potenciálem a šetří palivo i životní prostředí.

Spořivých vlastností dosahují díky nižšímu valivému odporu a možnosti prořezávání a protektorování po celou dobu užívání pneumatiky. Výrazně tak snižují emise CO2, šetří palivo i firemní výdaje. Ovšem neslevují při tom na bezpečnosti ani na jízdních vlastnostech.

 

Motocyklové pneumatiky

 

MICHELIN ROAD 6

Sportovně cestovní motocyklové pneumatiky Michelin Road 6 jsou novou generací letitých lídrů této kategorie – Michelin Road 5. Oproti svým předchůdcům vykazují o 15 % vyšší přilnavost za mokra a o 10 % vyšší kilometrový nájezd.

Vybaveny jsou novými technologiemi i speciální dvousměsovou pryží. Základem běhounu je tužší směs, která je na bocích zjemněna směsí měkkou, která zajišťuje lepší přilnavost. Tím je zajištěna vyšší tuhost pneumatiky v náklonu, při zatáčení, a především při následné akceleraci.

Přilnavost v chladnějších podmínkách a na mokrých silnicích posiluje technologie SRT – Silica Rain Technology a technologie ADT – Amplified Density Technology zvyšuje tuhost pneumatiky kostrou posílenou o aramidová vlákna. Pneumatika s touto konstrukcí lépe odolává odstředivým silám při jízdě, má lepší odezvu, ovladatelnost i stabilitu, nehledě na nižší váhu.

Drážky jsou navrženy k optimálnímu odvodu vody pomocí technologie XST EVO. Díky jejich speciálnímu vylepšení Evergrip™ se při delším opotřebovávání nezmenšují a stále skvěle odvádějí vodu a vykazují perfektní přilnavost i s narůstajícím počtem najetých kilometrů. V neposlední řadě progresivní 3D drážky zvyšují bezpečnost při brzdění.

 

 

MICHELIN POWER 5

Sportovní motocyklové pneumatiky Michelin Power 5 jsou volbou číslo jedna pro použití na silnicích i jako první obutí z výroby motocyklů Honda CB 1000R. Díky unikátní kombinaci siliky s jinak standardní směsi 2CT pro přední a 2CT+ zadní pneumatiku zajišťují excelentní přilnavost a maximální zážitek z jízdy na suché i mokré vozovce. Díky unikátní technologii stavby kostry, která se běžně používá u závodních pneumatik, vynikají motopneumatiky Power 5 nejvyšším výkonem při řízení ve své kategorii. Celkově jsou velmi tuhé, což výrazně pomáhá ke stabilitě při zatáčení i v přímém směru.

 

 

MICHELIN ANAKEE ADVENTURE

Doopravdy všestranné cestovní enduro pneumatiky Michelin Ankee Adventure vyčnívají skvělou přilnavostí a pozoruhodnou ovladatelností na silnici i mimo ni. BMW je schválilo jako obutí pro enduro motorku R 1250 GS.

Vyšší přilnavost za sucha i za mokra zajišťuje kombinace technologií 2CT a 2CT+ spolu s vyšším obsahem siliky ve směsi. O skvělou ovladatelnost v přímém směru i v zatáčkách se stará nový uzavřený profil.

Přední i zadní pneumatika jsou dvousměsové - přední je po stranách tvrdší a střed má měkčí, takže se nesjíždí do špičky, a díky tomu časem nedochází k zavírání řídítek. Zadní pneumatika je designovaná přesně naopak - její boky jsou měkčí a střed má tužší.

Za každým sudým špalkem mají enduro pneumatiky Michelin Anakee Adventure umístěný můstek, který brání deformaci části špalků a tím dlouhodobě zachovává skvělou trakci v terénu, aniž by omezil dobrou stabilitu na asfaltu. Drážky vedoucí až ke kraji běhounu jsou dostatečně velké a vyznačují se skvělým samočistícím efektem i odvodem vody.

 

 

MICHELIN ANAKEE WILD

Náročný terén, bahnité cesty a lesy. Michelin Ankee Wild jsou perfektní enduro pneumatiky do divočiny. Excelují v odolnosti, stabilitě a jsou překvapivě tiché. Přestože fungují perfektně zejména v terénu, jejich vlastnosti využijete i na silnici.

Technologie pneumatik Michelin Anakee Wild kombinuje nový vzorec dezénu spolu s moderní pryžovou směsí, které dohromady nabízejí delší životnost a tedy i vysoký kilometrový nájezd.

Při jejich designování využil Michelin svých zkušeností ze závodů Dakar, a díky tomu pneumatiky Michelin Anakee Wild excelují při průjezdu měkčím terénem, ať už se jedná o bahno nebo písek. Vysokou stabilitu i přilnavost nabídnou i větším motorkám, pro které jsou navrženy primárně.

 

Foto Credit: www.michelin.com/en/groupe/heritage; Instagram @michelin; Instagram @michelinmotorcycle